8 Mart 2014 Cumartesi

Geleneksel Üretim Sistemleri


Geleneksel Üretim Sistemleri ürünün özelliklerine göre ve üretim şekline göre ikiye ayrılır.

ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİNE GÖRE
-Ayrıştırıcı:Kimyasal,benzin,tuz
-Kaynaştırıcı:Çelik,cam
-Şekillendirici:Presleme,tornalama
-Birleşitirici:Otomobil,tv gibi örnekler verilebilir.

ÜRETİM ŞEKİLİNE GÖRE

•Proje üretimi
•Sipariş üretimi
•Parti üretimi
•Kitle üretimi
•Akış hattı veya montaj üretimi

Proje Üretimi
-Bina,köprü gibi tek bir ürünün üretimini örnek verebiliriz.
-Proje tipi üretimde çalışanların vasıfları yüksek olmalıdır.
-Sabit maliyetler az olmasına karşın değişken maliyetler yüksektir.
Sipariş Üretimi
-Ürünün teslim tarihini müşteri belirler
-Esnek üretimden bahsedebiliriz.
-Tek veya çok az miktarda ürün fakat fazla çeşit vardır.
-Bu tip üretimlerdede çalışan yüksek vasıflı olmalıdır.
-Yüksek maliyet
Parti Üretim
-Sipariş üretimine göre daha fazla ürün müktarı vardır.Yine bu üretim tipindede ürün çeşidi fazladır.
-Biribine benzeyen ürünler olabilir.Müşteri talebi kararsızdır.
-Bu üretim tipini sipariş üretim tipiyle karşılaştırırsak ürün başına maliyet daha az olur.
-Yatırım maliyetleri düşüktür.
-Hazır giyim,metal işleme gibi örnekler verilebilir.
Kitle Üretim
-Çok büyük miktarda üretim söz konusudur bu üretim tipinde.
-Beyaz eşya,otomobil örnek verilebilir.
-Çalışan vasfı önemli değildir.Yani az vasıflı çalışan.
Akış Tipi Üretim
-Üretim miktarı oldukça fazla,çeşitlilik azdır.
-Kitle üretimde olduğu gibi az vasıflı çalışanlar vardır.
-Esneklik yoktur.Üretimde otomasyon hakimdir.
-Sistemdeki tesisler tek bir ürün için tasarlanmıştır denilebilir.
-Yüksek makine yatırımları söz konusudur.
-Çimento fabrikaları,petrol rafinerileri örnektir.


5 Mart 2014 Çarşamba

Geçmişten Günümüze Sınırlarımız


Osmanlı Devletinin kuruluşundan günümüz Cumhuriyetinin arasındaki yıllarda değişen sınırlarımızı izleyebilirsiniz.

İmalat ve Hizmet Üretimi Farklılıkları

İmalat ve Hizmet

İmalat Sektörü           -          Hizmet Sektörü 

  • Çıktı Türü                        Somut(Araba,buzdolabı)          Soyut (Taşımacılık)


  • Tükenme Hızı                         Zamanla                                   Hemen


  • Müşteriyle Temas         Yok denecek kadar az                  Çok Fazla


  • Standartlaşma                         Fazla(ISO gibi)                         Yok sayılır

                                                                                                                                       
  • Stoklama                                      Var                                         Yok 

3 Mart 2014 Pazartesi

Bayilik Vermek İsteyen En Büyük Franchise Şirketleri 2

Önceki yazımda bayilik vermek isteyen franchise şirketlerinden 5 tanesini paylaşmıştım.Bu yazımda şirketlerin listesine devam edelim.İlerleyen zamanlarda yazının devamı olarak diğer şirketleri paylaşırım.

Bayilik Vermek İsteyen En Büyük Franchise Şirketleri 1

6-Mado

Franchise sayısı:332
Hedeflenen franchise:40
Başlangıç bedeli:70 bin $ ile yüzde 3 reklam payı
Royalty:yok

7-Dominos Pizza

Franchise sayısı:245
Hedeflenen franchise:56
Başlangıç bedeli:270 bin dolar finansal güç yüzde 51 hisse
Royalty:Toplamda yüzde 12

8-B-Fit


Franchise sayısı:239
 Hedeflenen franchise:50 
Başlangıç bedeli:35 bin TL+KDV
 Royalty:350 TL+KDV

9-Remax Türkiye

türkiye

Franchise sayısı:232
Hedeflenen franchise:40
Başlangıç bedeli:15 bir dolar ile 28 bin dolar arası
Royalty:Ciroda yüzde 6 royalty yüzde 3 ulusal tanıtım fonu

10-Tatlıses Çiğköfte


Franchise sayısı:216
Hedeflenen franchise:34
Başlangıç bedeli:5000 TL+KDV
Royalty:Alınmıyor

2 Mart 2014 Pazar

Üretim Yönetimi Kapsamı


  • Üretimde doğru işgücü seçimi ve eğitimi
  • Üretimde doğru üretim yöntemlerinin kullanılması
  • Stok ve Atıl kapasite birikiminin önüne geçilmesi
  • Üretim yapımıza göre en doğru teknolojinin kullanılması
  • En iyi (optimal) kuruluş yeri seçimi
  • Elimizdeki kıt kaynakların verimli bir şekilde kullanılması
  • Malzeme ve işgücü hareketlerinin minimize edilmesi
Atıl kapasite :Bir üretim biriminde mevcut olup kullanılmayan kapasitedir. Ayrıca üretim miktarının üretim biriminin kapasitesinin altında olması durumunda, iki miktar arasındaki fark anlamına da gelmektedir.

Üretim Yönetimi :İşletme Kuruluş Yeri Seçimi 1




Bayilik Vermek İsteyen En Büyük Franchise Şirketleri 1


Royalty, devralınan bir hak karşılığında yapılan ödemeyi ifade eder.Daha fazla bilgi için tıklayınız
Şirketleri 5'li gruplara ayırarak paylaştım ilerleyen zamanlarda diğer franchise şirketlerinide eklemeye devam ederim.

1-İstikbal

Franchise sayısı:840
Hedeflenen franchise:743
Başlangıç bedeli:Büyüklüge göre değişiyor
Royalty:Alınmıyor

2-Bellona
Franchise sayısı:743
Hedeflenen franchise:40
Başlangıç bedeli:Büyüklüge göre değişiyor
Royalty:Alınmıyor

3-Komagene

Franchise sayısı:644
Hedeflenen franchise:150
Başlangıç bedeli:Alınmıyor
Royalty:Alınmıyor

4-Oses Çiğköfte
Franchise sayısı:510
Hedeflenen franchise:140
Başlangıç bedeli:140
Royalty:Alınmıyor

5-Mavi
Franchise sayısı:463
Hedeflenen franchise:40
Başlangıç bedeli: Alınmıyor
Royalty:Alınmıyor



1 Mart 2014 Cumartesi

İşletmelerin Rekabet Edebilmeleri İçin ?

Rekabet

  • En az maliyet ve en yüksek kar elde edebilecek üretim stratejilerini uygulamak.
  • Veririmliliği arttırmak
  • Stok düzeyini minimum tutmak
  • Kaliteye önem vermek
  • Esnekliği arttırmak
  • Ürün teslimlerini zamanında yerine getirmek
  • Dağıtım(pazarlama vs.) ağlarını en iyi şekilde tasarlamak 
Esneklik, sermayeye göre: “işletmelerin rekabet edebilirliğini ve hareket kabiliyetini artırma yöntemidir.”