8 Mart 2014 Cumartesi

Geleneksel Üretim Sistemleri


Geleneksel Üretim Sistemleri ürünün özelliklerine göre ve üretim şekline göre ikiye ayrılır.

ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİNE GÖRE
-Ayrıştırıcı:Kimyasal,benzin,tuz
-Kaynaştırıcı:Çelik,cam
-Şekillendirici:Presleme,tornalama
-Birleşitirici:Otomobil,tv gibi örnekler verilebilir.

ÜRETİM ŞEKİLİNE GÖRE

•Proje üretimi
•Sipariş üretimi
•Parti üretimi
•Kitle üretimi
•Akış hattı veya montaj üretimi

Proje Üretimi
-Bina,köprü gibi tek bir ürünün üretimini örnek verebiliriz.
-Proje tipi üretimde çalışanların vasıfları yüksek olmalıdır.
-Sabit maliyetler az olmasına karşın değişken maliyetler yüksektir.
Sipariş Üretimi
-Ürünün teslim tarihini müşteri belirler
-Esnek üretimden bahsedebiliriz.
-Tek veya çok az miktarda ürün fakat fazla çeşit vardır.
-Bu tip üretimlerdede çalışan yüksek vasıflı olmalıdır.
-Yüksek maliyet
Parti Üretim
-Sipariş üretimine göre daha fazla ürün müktarı vardır.Yine bu üretim tipindede ürün çeşidi fazladır.
-Biribine benzeyen ürünler olabilir.Müşteri talebi kararsızdır.
-Bu üretim tipini sipariş üretim tipiyle karşılaştırırsak ürün başına maliyet daha az olur.
-Yatırım maliyetleri düşüktür.
-Hazır giyim,metal işleme gibi örnekler verilebilir.
Kitle Üretim
-Çok büyük miktarda üretim söz konusudur bu üretim tipinde.
-Beyaz eşya,otomobil örnek verilebilir.
-Çalışan vasfı önemli değildir.Yani az vasıflı çalışan.
Akış Tipi Üretim
-Üretim miktarı oldukça fazla,çeşitlilik azdır.
-Kitle üretimde olduğu gibi az vasıflı çalışanlar vardır.
-Esneklik yoktur.Üretimde otomasyon hakimdir.
-Sistemdeki tesisler tek bir ürün için tasarlanmıştır denilebilir.
-Yüksek makine yatırımları söz konusudur.
-Çimento fabrikaları,petrol rafinerileri örnektir.


0 yorum:

Yorum Gönder